Tvorím obchodné a marketingové stratégie na mieru, zavádzam nové trendy, moderný pohľad na firmu.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur nec odio hendrerit, aliquet arcu nec.
Neraz sa stáva, že si firma najme odborníka na rôzne úkony, ktoré práve potrebuje, či už ide o obchodné procesy, alebo marketingové stratégie. V praxi je však úplne bežné, že subjektívne pocity a názory firmy dokážu často značne ovplyvniť jeho výkon. Je to však nakoniec efektívne?
Vyvstáva teda otázka, či do práce odborníkov zasahovať, alebo im nechať úplne voľnú ruku. Možno si myslíte, že názory firmy, resp. manažérov, majiteľa či zodpovedných pracovníkov sú jednoducho nevyhnutné pre úspech daného projektu. Je to však naozaj tak? A do akej miery je potom spoločnosť takto sama sebe prekážkou?
Z našich skúseností z práce na mnohých projektoch pre rôzne firmy a klientov môžeme usúdiť, že podobné názory zo strany vedenia firmy, môžu brániť odborníkom splniť svoju prácu najlepšie, ako len vedia. Ak už si teda firma najme odborníka, ktorý je skutočne znalcom vo svojom odbore, mala by mu dať aj patričnú dôveru a voľnosť robiť svoju prácu bez obmedzení.
Dá sa uplatniť vo väčšine činností, na ktoré si najímate fundovaného odborníka, ktorý sa vyzná. Napríklad môže ísť o činnosti, ako sú grafické práce, tvorba korporátnej identity, webových stránok, foto produkcie, prípadne video produkcie a iných umeleckých návrhov. Treba totiž premyslieť, vidieť, identifikovať a navrhnúť pre klienta dané riešenia. Majitelia pritom často prvé návrhy konzultujú napríklad so svojimi známymi, ktorí ale vo väčšine prípadov o práci danej firmy a umeleckej odbornosti nevedie príliš veľa.
Na názor sa určite môžete spýtať kohokoľvek, avšak často sa stáva, že podobný laický názor potom prichádza ako zadanie odborníkovi a z týchto dvoch odlišných videní vzniká akýsi umelecký kompromis. Tento však mnohokrát následne značne znehodnocuje pôvodný obchodný účel a z neho vyplývajúce navrhnuté aktivity.
Poďme sa teraz hlbšie zamyslieť, prečo sa to deje. Prečo ako podnikatelia niekedy nedokážeme oddeliť svoje subjektívne pocity od objektívnej reality?
Jedným z dôvodov môže byť strach z neúspechu alebo nedostatočná dôvera voči odborníkovi. Ak však podnikateľ chce v biznise dosiahnuť skutočný úspech, musí sa naučiť dôverovať a oddeliť svoje emócie od profesionálnej práce. Dôležité je tiež obklopiť sa ľuďmi, ktorí majú dostatočné skúsenosti a vedia prezentovať svoje referencie, s ktorými sa aj vy stotožňujete. Mnohokrát, napríklad konkrétne otázka dizajnu vychádza i z praktického aspektu využitia a subjektívny názor môže v tomto prípade praktické funkcie priviesť do výrazných problémov.
Všimli ste si, že máte tiež tendenciu ovplyvňovať prácu odborníka svojimi názormi? V takom prípade sa skúste úprimne a objektívne zamyslieť nad tým, či to naozaj pomáha vašej firme. Či ide len o umelecký a estetický vkus, alebo naozaj môže daný postreh zvýšiť predaj produktov alebo služieb. Dôležité totiž je fakticky posúdiť, či prinášate do projektu len svoj subjektívny pohľad, alebo máte k problematike svoj vyhradený názor, ktorí následne reálne ovplyvňuje výsledky.