pondelok, 13. februára 2023

Prečo treba zladiť obchodné procesy s marketingom?

Zdieľajte stránku

V praxi sa často stretávame s klientmi, ktorí nás oslovujú práve preto, že sa im spolupráca s marketingovými agentúrami neosvedčila. Nepriniesla im takmer žiadne či len minimálne dlhodobé výsledky. Možno vás to prekvapí, ale nie vždy je problém na ich strane. Povieme vám prečo.

Poznáte svoj skutočný obchodný problém?

Ak aj vy máte skúsenosti zo spolupráce s marketingovými agentúrami, ktoré nepriniesli očakávané výsledky, musíme len zopakovať, že nie vždy je chyba na strane agentúr. Pravdou však je, že v dnešnej dobe, kedy je obrovský dopyt po službách digitálneho marketingu, „vyrástlo“ mnoho odborníkov na túto oblasť. Podľa nášho názoru však za neúspech kampaní nenesú priamu zodpovednosť. I keď si to klienti často vôbec neuvedomujú, problém tkvie najmä v tom, že majú nesprávne zladené obchodné procesy a marketing.

Mohli by sme to prirovnať k situácii, ako keď vzniká nová pieseň. Keďže ju technik v nahrávacom štúdiu upravuje už šiestu hodinu, pomaly prestáva počuť detaily. Je unavený a nedokáže sa koncentrovať na drobné, ale veľmi podstatné chyby, ktoré pri tom vznikajú. Po nejakom čase ich jednoducho začne prehliadať. Preto je, a to aj v obchode, veľmi podstatné vyhľadávať a dať na názory odborníkov tretích strán. Niekoho, kto sa na obchodné procesy vo vašej spoločnosti pozrie odborne, nezaujato, s potrebným nadhľadom a najmä dokáže identifikovať tie drobné detaily, na ktorých stojí váš úspech a ktoré možno už nejakú tú dobu prehliadate, ako ten technik pri nahrávaní piesne.

Obchodné procesy a možné chyby

Ak by sme sa na obchodovanie pozreli globálne, častými chybami, ktoré sa opakujú, sú napríklad nesprávne nastavené webové stránky, nevhodná kategorizácia produktov v e-shope, nesprávne nastavená štruktúra obsahu, absencia dynamického obsahu, nevhodná cenová politika, nesprávne identifikované obchodné ciele a podobne. No za absolútne najväčší problém považujeme to, že spoločnosti neuvažujú dlhodobo a premyslene. Väčšinou chýbajú smernice, ktoré by určovali práve tak dôležité ukazovatele, akým je napríklad smerovanie celej spoločnosti. A to po obchodnej a aj marketingovej stránke. Firmy skrátka skúšajú, či sa digitálny marketing uchytí a spoliehajú sa, že výsledky potiahnu ich obchodné ciele.

Digitálna kampaň má podporiť procesy v správnom momente

Skutočnosť je taká, že digitálne marketingové kampane majú podporiť určité procesy v tom správnom momente obchodovania. V prvom rade majú efektívne doplniť proces ovplyvňovania recipientov, ktorý ale začína dôslednou analýzou obchodných procesov. Je nevyhnutné poznať všetky scenáre, ktorými klient môže prechádzať od momentu, kedy ho začínate vedome ovplyvňovať, až do chvíle, kedy sa definitívne rozhodne pre nákup. Ak všetky tieto úkony poznáte, ste pripravení navrhovať kampane, ktoré vás na tejto ceste podporia a prinesú očakávané výsledky.

Pripomenúť treba aj to, že je nevyhnutné poznať nielen reklamné a marketingové, ale aj obchodné, logistické, výrobné a ďalšie aspekty, ktoré vo firme ovplyvňujú výsledok.

Zmeny v systéme

Prekvapením v podobnom prístupe k obchodným procesom a ich zladeniu s marketingom môže byť aj to, že častokrát nemusí ísť práve o vysoké investície, ktoré prinesú výsledky. Definovať obchodný systém spoločnosti a odhaliť, kde sú jeho nedostatky je kľúčové a ideálne pre odborníkov, marketingových a obchodných stratégov so skúsenosťami, ktorí sa na dané veci dívajú iným pohľadom. Veľa skrytých chýb, ktoré môžu vyplávať na povrch, sa dá napraviť systémovou zmenou. Mnohokrát sa pokojne môže jednať len o zmenu pohľadu a možností, ktoré bude mať spoločnosť zrazu pred sebou. Dokonca sa nám často stáva aj to, že do samotných výkonnostných marketingových kampaní nie je nutná tak vysoká investícia, akú plánovali vynaložiť digitálne agentúry. Čiže nielen, že spoločnosť príde na koreň veci, ale môže aj značne ušetriť a byť pritom efektívnejšia.

A teraz ruku na srdce! Inšpirovali sme vás, alebo všetky tieto procesy máte už dávno zavedené v praxi? Pokojne nám napíšte, radi si prečítame vaše podnety a skúsenosti.

Prečo treba zladiť obchodné procesy s marketingom
Ďalšie projekty a služby
Naučíme vás efektívne pracovať s firemnou databázou a segmentáciou trhu v B2B sfére.
Čítajte viac
Odborne vyškolíme váš manažment, obchodný a marketingový tím podľa vopred zvolenej stratégie.
Čítajte viac
Kontaktujte nás ešte dnes
Igor Schwarcz
Igor Schwarcz
obchodný a marketingový stratég
Zobraziť profil
Profilová fotografia - Drahoš Menčík
Drahoslav Menčík
obchodný riaditeľ
Zobraziť profil
Copyright © 2003 – 2024
Rýchly návrat na úvod