utorok, 7. marca 2023

Kedy je ten správny čas pre zahraničný obchod?

Zdieľajte stránku

Tak a je to tu! Možno vás už dlhšie prenasleduje myšlienka, kedy je ten správny čas, aby ste sa vybrali do sveta a začali podnikať v zahraničí. Možno už dokonca hľadáte vhodné miesta, partnerov, ktorí by vám pomohli prekonať prekážky a poskytli tie správne istoty. Kedy teda?

Prospeje biznisu zahraničný obchod?

Ak sa snažíte optimalizovať všetky potrebné vstupy a, samozrejme, nezabúdate ani na marketingovú a obchodnú stratégiu, dokonca máte pripravené rôzne scenáre pre prípad, že by sa niečo pokazilo, aj vtedy je otázka zahraničného obchodu a expandovania na zahraničné trhy na dôkladnejšie zváženie. Vstúpiť či nevstúpiť na zahraničný trh?

Tu máme pre vás prvú radu, ktorá môže rozhodne ušetriť veľa času a nervov.

Ak ešte nie ste na domácej pôde etablovaní, neponáhľajte sa ani s exportom vašich služieb do zahraničia. Je totiž veľmi dôležité vytvoriť si najskôr pevné základy na domácej pôde. Prečo? Ak vaše procesy nefungujú na domácej pôde, je veľmi malá pravdepodobnosť, že budú fungovať v zahraničí. Navyše, keď budete cestovať po svete, budete mať oveľa menej času a energie pre svoje podnikanie doma. Domáca pôda vám dáva najväčšiu istotu a stabilitu, ktorú pre svoje podnikanie potrebujete. Ak sa vám podarí uspieť na domácom trhu, budete mať neskôr silnejšiu pozíciu aj pri rokovaniach so zahraničnými partnermi. Najskôr teda jednoznačne ošetrite svoj domáci trh.

Čo je pri vstupe na zahraničný trh dôležité?

Ak premýšľate o rozšírení svojho podnikania na zahraničný trh, a na domácej pôde ste už stabilní, je dôležité zvoliť správnu lokalitu. Treba nielen zohľadniť konkurencieschopnosť v danej krajine, ale aj náklady na reklamu a marketingové kampane.

Napríklad, ak vyrábate zubné kefky, nemá zmysel vstupovať na nemecký trh. Existuje tu totiž obrovská konkurencia a náklady na marketingové kampane sú doslova astronomické! Aby ste náklady na expanziu vyrovnali, museli by ste predať skutočne obrovské množstvo výrobkov. Ak sa však zameriate na malú krajinu v Ázii, zistíte, že tu existuje ohromný dopyt po zubnej kefke, len veľmi malá konkurencia a marketingové náklady sú omnoho nižšie. Dokonca ani s logistikou už dnes nie je problém a podľa našich skúseností je cena za dopravu prijateľná, ak v krajine reálne existuje dopyt po produkte.

Zahoďte teda obavy...

Neváhajte hľadať krajiny aj mimo Európskej únie. Malé krajiny, v ktorých nie je toľko konkurencie. Krajiny, ktoré na prvý pohľad znejú menej lákavo, ale majú väčší ekonomický potenciál. Väčšina spoločností sa snaží presadiť v Európe, kde však vždy existuje obrovská konkurencia a tým pádom aj vysoké vstupné náklady. Krajiny v Afrike, Ázii, Južnej a Strednej Amerike nie sú zase na prvý pohľad tak atraktívne, ale v mnohých prípadoch majú silný ekonomický potenciál.

Prémiová rada na záver!

Možno ani netušíte, že veľvyslanectvá na Slovensku a v Čechách majú povinnosť zostaviť zoznam oblastí, produktov a služieb, o ktoré majú krajiny záujem. Tieto zoznamy môžu byť pre vašu spoločnosť zlatou baňou! Ak svoju obchodnú činnosť v zozname nájdete, môžete sa priamo spojiť s veľvyslanectvom a pokúsiť sa o úspech cez štátne orgány. Pozrite sa na tieto zoznamy a využite príležitosť! Tu je na ne odkaz:

Česká republika: Odkaz na stránku
Slovenská republika: Odkaz na stránku

Prikladám aj mapovanie aktivít vonkajších ekonomických vzťahov a ekonomickej diplomacie na rok 2023

Slovenská republika: Odkaz na stránku

Okrem zoznamov sú k dispozícií aj experti na zahraničný obchod, s ktorými viete jednotlivé príležitosti konzultovať:

Česká republika: Odkaz na stránku
Slovenská republika: Odkaz na stránku

Tak ako? Našli ste sa v zoznamoch? Boli pre vás tieto informácie užitočné? Pokojne nám napíšte, radi si prečítame vaše názory.

Kedy je ten správny čas pre zahraničný obchod?
Ďalšie projekty a služby
Digitalizujeme všetky firemné procesy aj s nasadením on-line platformy a s prehľadnou mobilnou aplikáciou.
Čítajte viac
Začleníme vás do komunity podnikateľov a firiem, ktorí sú ochotní sa podeliť o svoje skúsenosti.
Čítajte viac
Kontaktujte nás ešte dnes
Igor Schwarcz
Igor Schwarcz
obchodný a marketingový stratég
Zobraziť profil
Profilová fotografia - Drahoš Menčík
Drahoslav Menčík
obchodný riaditeľ
Zobraziť profil
Copyright © 2003 – 2024
Rýchly návrat na úvod